Rigging

Rigleme ile ilgili detaylar aşağıdaki videolarda anlatılmıştır, kısa yoldan basit bir rig nasıl yapılır.

Objeleri Parentlemek / Parent Object

Mayada objeleri birbirine parentlemek ve bir objeyi tutup kaldırmak için kullanılabilecek bazı yararlı scriptleri anlattım




0. Kontrol Objeleri  Maya (control object for rigging in Maya)

Mayada Rigging sırasında iskelet sistemini hareket ettirmek için kullandığımız yardımcı objeleri nasıl oluşturduğumuzu anlattım, aynı zamanda bu objeleri local olarak jointe nasıl parentleyebileceğimizi de anlatıverdim :)


1. Tekerlekli Top Arabası Rigleme

Expression ile animasyona dahil etmek
Strecth ile objelerin formunu esnetmek 
Temel animasyon bilgileri




2. Araba Riglemek (car rigging in Maya)

Genel olarak araç nasıl riglenir.
Set driven key
Lattice deformer




3. Tank Paleti Riglemek

Set driven key
Cluster deformer
Wire deformer



Excavator Rigleme Dersi











11 yorum:

  1. burdaki eller ve ayak,kol nasıl yapıyorsunuz bunları anlayamadım yardım ederseniz sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. İskelet sistemini Animation/Skeleton altındaki HumanIk seçeneği ile yapıyorum. Oldukça kolay bütün herşey seçenekler halinde sunulmuş, bedeni ise window/general edior/visor penceresinde Mocap Example (yani hareketlendirilmiş hazır karakterler var)sekmesi var ordaki bir dosyayı(mesala dancel.mb) mousun orta tuşu ile sahneye atın play tuşuna basın karakterin hareket ettiğini göreceksiniz. karakterin iskelet sistemini seçip (jointleri yani) silin. Dersteki gibi hazır bir karakteriniz olsun :) kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  3. cok teşekkür ederim fakat bu hazır karakterleri ben bulamadım mayayı 2011 kullanıyorum kurarken mi yanlış yapdık acaba ?_ yardımlarınızı bekliyorum Allah razı olsun ...

    YanıtlaSil
  4. farketmez internette bir çok mesh karakter var onlarıda indirip kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. merhaba hocam. öncelikle böyle faydalı bir iş yaptığınız için teşekkürler. benim character set up ımla kafamı kurcalayan ve türlü cevap bulamdığım bir sorum var. omurga controlerlarını döşerken spline ik(cluster) kullanmalıyım yoksa FK yeterli olurmu? yada bu modelden modele değişiyormu?

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,

    Senin kullanımına bağlı, Fk daha kolaydır, mesala bir robot rigliyorsan splineIK olmaz, kademeli olarak bükülmelidir bel, Ama insan vs. rigliyorsan ki at, köpek kedi gibi 4 ayaklılar için SplineIK en iyisidir. Kolay gelsin,

    YanıtlaSil
  7. Merhaba elinize sağlık çok faydalı paylaşımlarınız. Hocam benim sıkıntım gölge verememek dediğiniz ayarlar olduğu halde gölge çıkmıyor. Başka gölgeli bir scene açtığımda onunda gölgesi çıkmıyor. 2 makinada da aynı program yüklü. Birinde çalışırken diğerinde çalışmıyor. Başka bir ayarımı var? Teşekkür ederim.
    İyi Çalışmalar.

    YanıtlaSil
  8. büyük ihtimalle ekran kartındandır diye düşünüyorum. Gölgenin nerden açıldığını biliyorsun sanırım. hem ışıktaki ayarı (shadow sekmesin altında) hemde sahnede görülmesi için pencerenin üst köşesinde renderer var onun altındaki viewport2 yada high seçmelisin ki sahnede görülsün eğer render aldığında da çıkmıyorsa (mental ray ile diyelim) render panelinde quality/shadow/ disable ise burayı simple yap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam verdiğiniz bilgiler için öncelikle teşekkür ederim. Benim sorum şu yukarıda anlatmışsınız maya "ık" kullanımını. Benim sorum hem "FK" hem "IK" aynı anda kullanılabilir mi? bu mümkün mü?

      Yani kolu önce omuzdan döndürüp, sonra bilekten "IK" ile kontrol edebilir miyiz?

      Sil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. hocam bu arada dersler ara vermişsiniz gerçekten size minnettarız bir kaç kendini bilmez yüzünden şevkiniz kırılmasın ,bilgiyi hakeden insanlar olduğunu da unutmayın,emeklerinize bin kere saygı duyuyorum ,teşekkürler ,umarım dersleriniz devamı gelir

    YanıtlaSil