Rigleme ile ilgili detaylar aşağıdaki videolarda anlatılmıştır, kısa yoldan basit bir rig nasıl yapılır.
Objeleri Parentlemek / Parent Object
Mayada objeleri birbirine parentlemek ve bir objeyi tutup kaldırmak için kullanılabilecek bazı yararlı scriptleri anlattım
0. Kontrol Objeleri Maya (control object for rigging in Maya)
Mayada objeleri birbirine parentlemek ve bir objeyi tutup kaldırmak için kullanılabilecek bazı yararlı scriptleri anlattım
0. Kontrol Objeleri Maya (control object for rigging in Maya)
Mayada Rigging sırasında iskelet sistemini hareket ettirmek için kullandığımız yardımcı objeleri nasıl oluşturduğumuzu anlattım, aynı zamanda bu objeleri local olarak jointe nasıl parentleyebileceğimizi de anlatıverdim :)
1. Tekerlekli Top Arabası Rigleme
Expression ile animasyona dahil etmek
Strecth ile objelerin formunu esnetmek
Temel animasyon bilgileri
Genel olarak araç nasıl riglenir.
Set driven key
Lattice deformer
3. Tank Paleti Riglemek
Set driven key
Cluster deformer
Wire deformer
Excavator Rigleme Dersi
burdaki eller ve ayak,kol nasıl yapıyorsunuz bunları anlayamadım yardım ederseniz sevinirim teşekkürler
YanıtlaSilİskelet sistemini Animation/Skeleton altındaki HumanIk seçeneği ile yapıyorum. Oldukça kolay bütün herşey seçenekler halinde sunulmuş, bedeni ise window/general edior/visor penceresinde Mocap Example (yani hareketlendirilmiş hazır karakterler var)sekmesi var ordaki bir dosyayı(mesala dancel.mb) mousun orta tuşu ile sahneye atın play tuşuna basın karakterin hareket ettiğini göreceksiniz. karakterin iskelet sistemini seçip (jointleri yani) silin. Dersteki gibi hazır bir karakteriniz olsun :) kolay gelsin...
YanıtlaSilcok teşekkür ederim fakat bu hazır karakterleri ben bulamadım mayayı 2011 kullanıyorum kurarken mi yanlış yapdık acaba ?_ yardımlarınızı bekliyorum Allah razı olsun ...
YanıtlaSilfarketmez internette bir çok mesh karakter var onlarıda indirip kullanabilirsiniz.
YanıtlaSilmerhaba hocam. öncelikle böyle faydalı bir iş yaptığınız için teşekkürler. benim character set up ımla kafamı kurcalayan ve türlü cevap bulamdığım bir sorum var. omurga controlerlarını döşerken spline ik(cluster) kullanmalıyım yoksa FK yeterli olurmu? yada bu modelden modele değişiyormu?
YanıtlaSilMerhabalar,
YanıtlaSilSenin kullanımına bağlı, Fk daha kolaydır, mesala bir robot rigliyorsan splineIK olmaz, kademeli olarak bükülmelidir bel, Ama insan vs. rigliyorsan ki at, köpek kedi gibi 4 ayaklılar için SplineIK en iyisidir. Kolay gelsin,
Merhaba elinize sağlık çok faydalı paylaşımlarınız. Hocam benim sıkıntım gölge verememek dediğiniz ayarlar olduğu halde gölge çıkmıyor. Başka gölgeli bir scene açtığımda onunda gölgesi çıkmıyor. 2 makinada da aynı program yüklü. Birinde çalışırken diğerinde çalışmıyor. Başka bir ayarımı var? Teşekkür ederim.
YanıtlaSilİyi Çalışmalar.
büyük ihtimalle ekran kartındandır diye düşünüyorum. Gölgenin nerden açıldığını biliyorsun sanırım. hem ışıktaki ayarı (shadow sekmesin altında) hemde sahnede görülmesi için pencerenin üst köşesinde renderer var onun altındaki viewport2 yada high seçmelisin ki sahnede görülsün eğer render aldığında da çıkmıyorsa (mental ray ile diyelim) render panelinde quality/shadow/ disable ise burayı simple yap.
YanıtlaSilHocam verdiğiniz bilgiler için öncelikle teşekkür ederim. Benim sorum şu yukarıda anlatmışsınız maya "ık" kullanımını. Benim sorum hem "FK" hem "IK" aynı anda kullanılabilir mi? bu mümkün mü?
SilYani kolu önce omuzdan döndürüp, sonra bilekten "IK" ile kontrol edebilir miyiz?
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilhocam bu arada dersler ara vermişsiniz gerçekten size minnettarız bir kaç kendini bilmez yüzünden şevkiniz kırılmasın ,bilgiyi hakeden insanlar olduğunu da unutmayın,emeklerinize bin kere saygı duyuyorum ,teşekkürler ,umarım dersleriniz devamı gelir
YanıtlaSil